Dag 3 - Reisverslag uit Wilgeheuwel, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Wilgeheuwel, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

21 September 2014 | Zuid-Afrika, Wilgeheuwel

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer! We hebben eindelijk weer wifi, dus geen stress allemaal.... we leven nog. Al snappen we best dat als wij 5 dagen offline zijn, jullie denken dat er iets met ons aan de hand is...... ;-)
Maar ondertussen hebben we niet stil gezeten met het schrijven van onze avonturen en hebben we weer genoeg leesvoer voor jullie.

21 september 2014
Hazyview - Thornhill Safari Lodge 270km
Ochtend: bewolkt 18 graden
middag : half bewolkt 23 graden

Vandaag direct na het ontbijt (we waren met 6 Nederlanders...) in de auto gesprongen voor onze volgde rit. Ondanks dat het aantal kilomters meevalt, zijn er onderweg veel uitzicht punten en watervallen. Reden dus om niet te laat te vertrekken.
De route zou ons van Hazyview langs de panoramaroute van de Blyde River Canyon leiden. Het eerste plaatsje wat we aandeden was Graskop, daar hebben we gelijk de tank volgegooid en de blaas geleegd zodat we er tegenaan konden. De eerste bezienswaardigheid was “The Pinnacle” maar die lag helemaal in de mist en dus zijn we doorgereden. Niet veel verder was “God’s Window” ook daar hingen veel wolken maar het was wel aan het opklaren, dus we zijn toch maar even gestopt. Er was een wandelpaadje naar de top. Dat viel best tegen om op 1500 meter hoogte omhoog te moeten lopen (of zou het toch komen doordat we al een week niets meer hadden gedaan?). We liepen door een stukje regenwoud naar de top met een heel mooi uitzicht. Eenmaal terug beneden waren de wolken verdwenen en hadden we weer een spectaculiar uitzicht; God’s Window was er een hele mooie naam voor! En dus hebben we gelijk de camera volgeschoten :). Terug in de auto zijn we de panorama route weer verder gaan volgen en inderdaad het was een hele mooie en goed begaanbare route met mooie vergezichten. Halverwege zijn we nog even gestopt bij waterval, niet zo heel spannend wel 10 Rand lichter :). De volgende 2 stoppen die op het programma stonden waren de “Bourke’s Luke Potholes” en de “Drie Rondavels” en beide waren erg mooi en zeker de moeite van het stoppen waard. We hebben genoeg foto’s in iedergeval.
Inmiddels was het tijd om wat te gaan eten, aangezien het al na 13:00 uur was. Echt veel restaurants langs de weg hebben ze hier niet, dus zijn we een een of ander centerparks opgereden :) en daar hadden ze een mooi restaurantje. Met een heerlijke burger in onze maag konden we de weg weer vervolgen. Met nog ongeveer 120 km te gaan hadden we dus nog een flink stukje te gaan. En 120 km hier is zeker niet te vergelijken met 120 km in Nederland en moesten dus nog zeker 2 uur rijden.
We waren benieuwd of we vandaag al iets wilds zouden zien aangezien we toch een private reserve in zouden gaan. We waren nog niet uitgepraat of daar stond giraffe in het reservaat waar de weg langs liep. Uiteraard verscheen er een grote glimlach op onze gezichten; jaaaaaa, een giraffe!! :-)
Niet veel verder moesten we linksaf om het reservaat in te gaan en werden we gelijk aangehouden door een meneer die aan de gate stond als bewaker. Na het invullen van een papiertje met onze bestemming en gegevens ging het hek (handmatig) open en konden we doorrijden.
Halverwege was het asfalt op en werd het een zandweg, hobbel de bobbel. Eenmaal aangekomen bij het volgende hek, mochten we weer zonder problemen doorrijden van de bewaker en reden we het reservaat in. Ook deze weg duurde weer een fix aantal kilometers over zandweg met nog meer hobbels. Eindelijk doemde daar de plaats van bestemming op; wat een prachtig plaatje was dat! Midden in de bush stond een soort kamp van stenen / houten huisjes met een zwembad in het midden en daarachter een barretje. Het zag er echt fantastisch uit!! We werden zeer vriendelijk ontvangen en naar onze lodge gebracht deze bleek uit te kijken op de bush, wat super gaaf was. Spullen uit de auto gehaald en op de kamer gebracht om vervolgens heerlijk te relaxen in de zon op onze veranda met een heerlijk glaasje wijn. Zo is vakantie bedoeld!! :) Bij het avondeten kwamen we nog dezelfde Nederlanders tegen als vanmorgen wat erg gezellig was. Voor de volgende morgen stond er een bushwalk gepland en een gamedrive met deze zelfde Nederlanders. Dus na nog een laatste drankje op naar bed om goed uitgerust aan de eerste echte safari-dag te beginnen.

• 27 September 2014 - 09:43

Vonne:

Ja, ben zeker blij dat ik weer wat van jullie hoor

• 27 September 2014 - 14:31

Pa En Ma Raus:

Heerlijk om jullie weer te volgen, ik was echt ongerust
    hoewel ik wist dat je in de parken geen verbinding hebt.
    Maar 5 dagen is wel lang, ik heb met de kaart erbij jullie
    reis gevolgd en dit gedeelte hebben wij ook allemaal
    gereden, wat een uitzichten, geweldig. Veel plezier nog!

• 30 September 2014 - 10:22

Brenda:

Goed om weer iets van jullie te horen. We hadden bijna een vlucht jullie kant op geboekt:)