Dag 6 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

24 September 2014 | Swaziland, Ezulwini

24 september 2014
Prestorius rest camp – Miliwane Safari lodge (Swaziland)
Ochtend: zon 24 graden
middag : zon 32 graden

Na het ontbijt bij de plaatselijke soort van Mcdonald op het park, konden we weer op weg. Deze keer ging de route naar Swaziland, maar het eerste gedeelte ging nog door het Krugerpark. Zo rond het middaguur kwamen we aan bij de gate. Helaas hadden we onderweg niet heel veel dieren meer gezien; een paar giraffen, olifanten en neushoorns maar verder was het magertjes :) , je raak snel verwend zullen we maar zeggen. Maar het landschap blijft fantastisch. Eenmaal buiten de gate moesten we over een brug waar veel mensen stil stond en dus zijn wij ook maar even uitgestapt. En wat bleek, daar lagen een paar vette nijlpaarden :) hele vette. Mensen waren ook foto’s van een steen onder water aan het maken..... dachten we tenminste. Bleek dat een nijlpaard te zijn die lekker onder water lag en zo af en toe even zijn neus boven water stak om adem te halen. Heel apart om te zien!
Maar verder doen die nijlpaarden helemaal niets, dus zijn we maar weer in de auto gestapt voor de lange tocht naar Swaziland. We waren gewaarschuwd dat het bij de grens wel eens lang kon gaan duren en we waren op het ergste voorbereid.
Eenmaal bij de grens aangekomen, moesten we de auto parkeren en een klein kantoortje in. Dat bleek de grenscontrole van Zuid-Afrika te zijn en moesten we eerst bij de ene balie (immigration) de paspoorten laten zien en kregen we een papiertje mee waarmee we mee naar de balie direct naast de eerste moesten gaan. Bij die balie (customs) moesten we het papiertje inleveren en kregen we allerlei stempels. Toen dit eenmaal achter de rug was, mochten we een hek door en achter het hek moesten we de auto weer parkeren en begon het zelfde riedeltje weer om Swaziland in te mogen. Alleen zat hier een hele ongeinteresseerde man achter de balie die zijn krant spannender vond dan ons. Daar sta je dan..... ;-/
Maar uiteindelijk is ook dat allemaal goed gekomen en mochten we weer door een hek en eindelijk waren we in Swaziland. De rit vanaf de grens naar onze volgende overnachting was mooi, maar ook best vermoeiend. Het was een rit door de bergen met auto’s de je van alle kanten inhalen, vrachtwagens die met 20 km/uur de berg oprijden terwijl je er 100 mag, overstekende koeien en geiten, mensen die langs de weg lopen en vooral veel putholes; hele grote en diepe gaten in de weg. Halverwege de rit zijn we dan ook maar gewisseld van chauffeur om even bij te kunnen komen.
Na een rit van enkelen uren moesten we uiteindelijk een zandweggetje oprijden. Hier stonden allemaal kleine huisjes/hutjes langs de weg maar hele gezinnen in woonden en waar verder niets in de buurt was. Rijden we daar met onze huurauto op weg naar waarschijnlijk een lodge die net zo groot en misschien nog wel luxer is dan die huizen......
Toen we bij de het kamp aan waren gekomen, bleek dat we in een typisch Swazilandse ‘beehive’ (vertaald; een bijenkorf) zouden slapen. Super leuk en ook nog best wel ruim. Nadat we onze spullen naar binnen hadden gebracht, horen we opeens bekende stemmen. Blijkt dat het Nederlandse stel dat we al bij 2 andere lodges zijn tegen gekomen en waar we de bushwalk en game drive mee hebben gedaan, onze buren zijn! De rest van de middag hebben we gezellig met onze buurtjes buiten gezeten en ’s avonds samen gegeten. Erg gezellig!
De volgende ochtend hebben we alweer afscheid van ze moeten nemen, aangezien wij naar Sodwana Bay zouden gaan en zij naar St. Lucia.

• 27 September 2014 - 10:12

Vonne:

Geweldige foto's en wat ziet die beehive er leuk uit.

• 27 September 2014 - 14:34

Kjille:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen. En wat hebben jullie al veel gezien!
    En prachtige foto's al. Ben benieuwd naar alle foto's na de vakantie! Dat zullen er wel heel veel zijn. Nog veel plezier!

• 27 September 2014 - 14:35

Pa En Ma Raus:

Wat een gedoe bij de grens, maar de overnachting was wel erg leuk.

• 27 September 2014 - 19:42

Jola:

Whow, whow. Wat mooi beschreven en super mooie foto's! Schattig die beheev's!
    Lekker verder genieten!
    Liefs Jola

• 27 September 2014 - 19:57

(SCHOON-) PAPA EN MAMA:

Wat heerlijk om jullie verhalen weer te kunnen lezen. Het lijkt wel of jullie de hoofdrolspelers zijn in een film als "out of africa".
    Canada was genieten voor jullie, maar dit doet er volgens mij niet voor onder!!
    En dan die slaapplekken.... wat bijzonder.
    We kijken alweer naar het volgende verslag uit.
    Kus van ons.