Dag 15 - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 15

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

03 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Addo

2-3 oktober 2014
Uhmlanga Rocks - - Durban – Port Elizabeth – Addo
Uhmlanga Rocks: regen
Addo: zon 25 graden

Aangezien we vandaag om 8 uur vanaf Durban naar Port Elizabeth zouden vliegen, ging de wekker om 5 uur (gaaaaap!). De B&B waar we verbleven, had die avond ervoor al een ontbijtje voor ons in de koelkast klaar gezet in onze kamer en dus konden we na een ontbijt de auto inpakken en op pad naar het vliegveld. Daar moesten we afscheid nemen van onze auto die ons toch zo.n 2750 km heeft rondgereden in Zuid-Afrika. Er was ons verteld dat het inleveren van de auto wel eens een half uur kon duren en het inchecken ook best lang. Maar de auto inleveren heeft nog geen 5 minuten geduurd en het inchecken nog minder lang. Tijd genoeg dus voor een kopje koffie/cappuccino op het vliegveld om wakker te worden!
De vlucht van 1,5 uur verliep prima. We kregen zelfs nog een ontbijtje en Jeroen heeft van zijn buurman een hoop bijgeleerd over cricket......
Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth hadden we snel onze tassen weer en hebben we onze volgende auto opgehaald. Ook dit ging allemaal vrij vlot en al snel zaten we in de auto. Het was wel even wennen, want bij deze auto zitten de hendels voor de ruitenwisser en richtingaanwijzer omgedraaid. We hebben dus al regelmatig de ruitenwisser aan gehad terwijl we af wilde slaan. :-)
Voordat we naar onze B&B in Addo zouden gaan, hebben we eerst nog even koffie gedronken en toch nog een klein ontbijtje genomen op een terrasje aan zee in Port Elizabeth. Het was heerlijk weer en dat was ook echt even genieten! Na de eieren met spek voor Jeroen en een wentelteefje voor Amke zijn we weer op pad gegaan richting Addo. Dit was een kort ritje van ca. 80 km en waren rond 12 uur al bij de B&B. Gelukkig was onze kamer al klaar en konden we de bagage weer uit de auto laden.
Na een rondleiding langs het zwembaden de diningroom zijn we weer in de auto gestapt en naar het Addo Elephant Park gereden. We hadden hierbij het idee dat we zo ongeveer zigzaggend tussen de olifanten door moesten rijden, maar dat viel een beetje tegen. Een beetje heel erg..... We hebben heel in de verte met de verrekijker wel olifanten gezien en later nog eentje die na maximaal inzoomen wel als olifant herkenbaar is op de foto..... Wel hebben we overal veel olifantenpoep gezien waar grote kevers (van zeker 7 cm groot!) op zaten te smullen. :-)
Amke is nog even uit de auto gestapt op een punt waar dat (wel op eigen risico) mocht, maar na het bordje “beware of lions, alght from vehicle at own risk” is ze toch maar weer snel ingestapt.....
Verder zaten er o.a. veel grote schilpadden, zebra’s, zwijnen (Pumba uit de Lion King!) een soort van herten met grote oren (geen idee wat dat was!) en kudu’s, waarvan Jeroen hoopte dat ze op de braai van vanavond zullen liggen :-) Want die braai wordt vanavond bij de B&B georganiseerd. Gelukkig wel, want op de weg hierheen hebben we geen restaurant gezien en het laatste gedeelte van de weg zit vol gaten, putten en nog meer van dat..... En dan is het ook nog gedeeltelijk een zandweg en nergens verlichting..... Wij blijven lekker bij de B&B! :-)
Iedereen alvast een heel fijn weekend gewenst en tot bij het volgende verslag vanuit Knysna!

• 03 Oktober 2014 - 18:37

Vonne:

Misschien geen olifanten gezien, maar genoeg ander wild zo te zien.
    Vooral die kevers brrrrr

• 03 Oktober 2014 - 18:44

Jola:

Ooooooh, leuk leuk leuk in Addo. En de plek waar staat dat je op moet passen voor de lions.......... En de grote kevers.......Herinner ik me ook nog goed! En ook de kudu biefstukjes....... Mmmmmm
    Veeeeeeeel plezier!

• 03 Oktober 2014 - 19:31

Schoon/ Papa En Mama:

Hallo reizigers, moeders had net een mailtje getikt maar kan het niet meer vinden.
    Gaat jullie reis nu helemaal via de kust of kom je ook nog in het binnenland?
    Drie ontbijtjes, is dat niet een beetje veel. Leuk hoor al die beesten die jullie zien, maar wie weet zien wij die de komende jaren ook wel. Die kevers lijken wel de kevers die ook in de piramides zitten.
    Veel veilige km nog en veel wijnplezier.
    Groetjes en X van ons.

• 04 Oktober 2014 - 19:46

Pa En Ma Raus:

Wij hadden eerst ook geen olifanten gezien in het Addopark.
    Uren gereden en in de verte een kudu en net toen we
    terug wilden gaan kregen we een drinkplaats waar volop
    olifanten waren.Maar jullie kunnen toch weer een dier
    toevoegen, de schildpad. Leuk om die kevers bezig te zien
    die ballen die ze maken en verplaatsen.Ik lees niets meer
    over een t-bone, maar 3 ontbijtjes is ook niet niks.
    Ik ben wel benieuwd naar de barbecue, welk dier jullie
    gegeten hebben, de meeste smaken wel en met de grootte
    van het vlees weten ze wel raad en natuurlijk een lekker wijntje
    erbij.Fijn dat jullie het zo leuk hebben, maar je mag nog even.
    Groetjes