Dag 4 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

22 September 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

22 september 2014
Thornhill Safari Lodge (Bushwalk & Gamedrive & Braai)
Ochtend: zon 20 graden
middag : zon 29 graden

Vandaag hadden we een spannende dag voor de boeg, want we gingen nu echt de bush in. Direct na het ontbijt moesten we ons melden en werden we voorgesteld aan manager Chris. Hij zou samen met ons de bushwalk doen, waarbij hij uitleg zou geven over de bush, spoorzoeken, dieren, enz. Dat bleek helemaal niet verkeerd want hij praatte graag over alles en nog wat. Het is moeilijk om alles te beschrijven maar het was fantastisch, echt super!! We hebben zeker 3 uur gewandeld door de bush. Hierbij hebben we zebra’s, giraffen en steenbokken van dichtbij mogen aanschouwen, in een termietenheuvel geprobeerd te kijken. Dat is lekker warm, net een warme kachel :). Verder kregen we uitleg over hoe je kan overleven in de bush, dus we weten nu precies met welke takjes we onze tanden kunnen ‘poetsen’, welke plant je moet gebruiken als desinfectie als je gewond bent. Ook weten we welke poep van welk dier is.... Allemaal heel handig voor als we weer terug zijn in Nederland.....
Terug in het kamp konden we na de lunch nog even releaxen voordat we op een game drive gingen. Gewoon met een grote open jeep de bush in :). Vanuit onze lodge gingen we met een busje naar een ander prive-reservaat en eenmaal daar werden we in de jeep geladen gingen we op pad. Ook dit was weer prachtig en we hebben weer heel veel dieren mogen zien waaronder onze eerste olifant. Deze kwam recht op onze jeep afgelopen en op ongeveer een meter van de jeep boog ze af en liep ze naar de andere jeep die voor ons stond. Best spannend, maar ook super gaaf! Maar dat was nog niet alles; ook een leeuwin met haar 3 jongen hebben we gezien en uiteraard gefotografeerd. In een kleine pauze mochten we uit de jeep en krijgen we wat te drinken en te eten om de zonsondergang te zien. Ook dit was natuurlijk weer mooi. Terug op weg naar de uitgang was het inmiddels donker en gingen we met een straal lamp zoeken in de bomen en op de weg naar dieren. Ook hier werden we beloond met 2 leeuwinnen die lagen te luieren langs de kant van de weg. Terug bij onze lodge wachtte ons nog een braai oftewel een BBQ. Maar wel rond een kampvuur wat uiteraard de sfeer ten goede kwam. Al met al was dit een superdag met veel indrukken eigenlijk te veel om allemaal te benoemen

• 27 September 2014 - 14:27

Pa En Ma Raus:

Je schrijft dat je alle poep van dieren kan herkennen,
    makkelijk voor Nederland, maar die dieren lopen hier
    niet los hoor, dus moet je hier op herhaling om poep
    van herten en everzwijnen te leren kennen.Wat zijn
    giraffen groot als ze naast je staan.Nou der rest nog.