Dag 7-8-9 - Reisverslag uit Mbazwana, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 7-8-9 - Reisverslag uit Mbazwana, Zuid-Afrika van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 7-8-9

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

27 September 2014 | Zuid-Afrika, Mbazwana

25-26-27 september 2014
Miliwane Safari lodge (Swaziland) – Sodwana Bay lodge (Zuid-Afrika) – Rhino Coast guesthouse, St. Lucia
Sodwana Bay : zonnig 28 graden
St. Lucia: bewolkt 20 graden

Na wederom een heerlijk ontbijt hebben we afscheid genomen van onze Nederlandse buren en zijn we weer in de auto gestapt om weer terug te gaan naar Zuid-Afrika. We hadden 2 relax-dagen ingepland in Sodwana Bay zonder excursies oid.
Deze keer moesten we ca. 380 km rijden met uiteraard weer het gedoe om de grens over te gaan. Maar als dat net zo snel zou gaan als de heen reis..... Niet dus...... Toen we na wederom een mooie rit door het Swazilandse (is dat een goed woord?) landschap, met overstekende koeien, geiten en deze keer ook ezels, bij de grens aankwamen, stond daar een hele lange rij mensen al buiten het gebouw te wachten. We hoopten dat het geen Efteling–taferelen zouden zijn waarbij je denkt dat je bijna bij de ingang bent, maar en ondertussen nog een rij van een uur binnen staat. Gelukkig viel dat mee en stond er maar binnen maar een rij van een kwartiertje. Helaas hebben we buiten wel zeker een half uur staan wachten. Maar goed, uiteindelijk kwamen we toch aan de beurt en mochten we Swaziland uit. Daarna was het wederom een hek door en de auto weer parkeren en opnieuw de paspoorten laten zien om Zuid-Afrika binnen te mogen. Ook dit was geen probleem en we konden op weg naar Sodwana Bay, wat aan de kust ligt. Ook dit was weer een mooie route waarbij het landschap steeds minder berg-achtig werd.
Ook in Sodwana Bay hadden we weer een leuke lodge met een balkon waar je ’s morgens heerlijk in de zon kon zitten. We hebben daar meteen een quad-tocht voor de volgende dag geboekt en verder hebben we helemaal niets meer gedaan die dag.
De volgende morgen hebben we uitgeslapen tot 8 uur :-) en zijn we na een goed ontbijt naar het beginpunt van de quad-tocht gereden. Daar moesten we eerst een oefen-rondje rijden, maar dat was voor ons geen probleem aangezien we op Aruba al vaak op een quad hebben rond gescheurd. Er werd ons wel aangeraden om een soort van bandana voor over je mond en neus te kopen aangezien we over zandweggetje achter elkaar aan zouden rijden en dit best stoffig kon worden. Dus tja, dan doen we dat maar.
Na ons oefenrondje gingen we met onze gids op pad; door de bush en duinen, over zandpaadjes en gras en door het water..... We hadden in ieder geval geen spijt van die bandana. Wat een stof en zand! Af en toe werd er door onze gids uitleg gegeven over bomen, besjes, dieren die er leven. Erg leuk! Oh ja, als je een slang tegen zou komen, moest je er gewoon overheen rijden. Wel moest je even je voeten omhoog doen.... Eeeeh.... oke..... Maar gelukkig (of stiekem toch wel een beetje jammer) zijn we geen slangen tegen gekomen. Wel een springbok en heel veel koeien.
Na 2 uur waren we weer terug en zaten we helemaal onder het stof, maar het was wel superleuk om gedaan te hebben!
Na een welverdiende douche in de lodge zijn we weer in de auto gestapt en naar het strand gereden. We hadden nog het idee om daar misschien te kunnen gaan snorkelen, maar de zee was zo ruw dat daar zeker geen sprake van was! Dus is het een strandwandeling geworden en hebben we een tijd staan kijken naar iemand die wilde gaan kite-surfen. Het waaide erg hard, de golven waren best hoog en na 16x kopje onder te zijn gegaan en weer op het strand te zijn beland, is het hem uiteindelijk toch gelukt. Bikkel!
We hadden inmiddels best trek gekregen en zijn op aanraden naar een restaurant in de buurt gereden. Daar zouden ze namelijk ook gratis wifi hebben, dus dan is de keus snel gemaakt. :-) We hebben daar eerst iets lekkers te drinken besteld; een biertje en een cocktail (fel-blauw, maar erg lekker!) en meteen maar gevraagd naar de wifi. “sorry, wifi is not working”.... Hebben wij weer.... Maar aangezien we al 5 dagen offline waren, kon dat er ook nog wel bij! :-)
We zaten daar lekker te genieten van ons drankje en voorgerechtje toen Jeroen opeens naar het plafond wees. Daar zaten een stuk of 12 grote spinnen! Die harige grote in Nederland zijn daar echt watjes bij! Brrrrrr....... We zaten ineens toch een stuk minder relaxed te eten.... Gelukkig hebben ze niet bewogen en konden we na het eten zonder spinnen in onze nek terug naar onze lodge. Daar hebben we alle verslagen afgemaakt zodat we deze (hopelijk) de volgende ochtend online konden zetten voor jullie. Hopelijk, want wifi is hier een heel stuk minder vanzelfsprekend als in Nederland.
Wel lief dat iedereen zo bezorgd is als we 5 dagen offline zijn. :-)
Maar gelukkig was het allemaal goed gekomen en hebben we enkele verslagen online kunnen zetten. Het blijft leuk om al jullie reacties hierop te lezen, dus vooral niet mee stoppen!
Na het ontbijt en onze online-sessies zijn we weer in de auto gestapt om op weg te gaan naar St. Lucia. Onderweg heeft Jeroen zich nog van zijn beste kant laten zien door te helpen een busje tegen een bergje op naar de kant te duwen. Al was het ook wel een beetje eigenbelang omdat we er anders met de auto niet langs konden. :-)
De lodge is St. Lucia ziet er weer prima uit. Er lagen zelfs bloemblaadjes op ons bed! Best onhandig, want voordat je alles eraf hebt gehaald... :-)
’s Middags zijn we al wandelend het dorp in gegaan voor een lunch. Er werd ons echter aangeraden om ’s avonds met de auto te gaan, aangezien er dan nijlpaarden langs een bepaalde weg rondlopen en deze best agressief kunnen zijn. Geen probleem, wij gaan gewoon met de auto.....
Zojuist hebben we weer heerlijk gegeten en gaan straks op tijd naar bed. Voor morgen staat er game-drive (safari per jeep) in het Hluhluwe-Umfolozi en het iSimangaliso Wetland park en worden we om 5 uur (!!!) opgehaald.
Hopelijk zien we daar weer veel mooie dieren en kunnen we jullie weer verblijden met een mooi verslag en een paar foto’s erbij.

• 27 September 2014 - 22:44

Jola:

Aaaaah, toch leuk die bloemetjes op het bed. Enne........ Dat blauwe drankje was wel heeeeel erg blauw! Die spinnen wat minder brrrrrr

• 27 September 2014 - 23:50

Marco Lievene:

Zo te lezen is het tot nu toe een mooie vakantie, en met nog 14 dagen voor de boeg nog lang niet afgelopen.

Geniet er van en nog heel veel plezier, ik moet nog 14 dagen geduld hebben :-) al krijg ik na het lezen van jullie verhalen er wel heeeel erg veel zin in.

Groeten,
    Marco

• 28 September 2014 - 09:09

(schoon-)papa En Mama:

Zo zeg ...wat zien jullie er stoer uit op die quad. Zo hebben we jullie op Aruba nooit gezien :).
    We smullen van jullie verhalen, dus hopen dat er regelmatig verbinding is.
    We zijn heel benieuwd naar jullie safari-avontuur. Genieten maar.
    Liefs.

• 28 September 2014 - 11:24

_)Pa En Ma Raus:

Geweldig wat een avonturen. Wel lief die bloemetjes
    maar er is toch wel een truc dat je ze allemaal gelijk
    weg kan halen. Op die foto's van die quad staan jullie
    er inderdaad niet op zijn mooist op, maar ja zand gaat
    overal doorheen.Je doet nu wel stoer over die slangen
    maar ik weet het nog zo niet.Wijs dat jullie even gas
    teruggenomen hebben, want je mag nog een poosje
    JulliezZijn toch niet bang voor spinnen, hoewel ik begrijp
    dat deze wel erg groot waren. Nu op naar de nijlpaarden
    Geniet ze!!

• 30 September 2014 - 09:14

Kjille:

Ik durfde de foto's bijna niet te openen. Maar gelukkig zat er geen foto bij van de spinnen...
    Verder wel geweldige foto's en leuk zo'n quad he?