Dag 17 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

23 September 2012 | Canada, Victoria

Tofino 8 graden
Victoria 20 graden
Vandaag stond de reis van Tofino naar Victoria op het programma een kleine 4,5 uur rijden. Aangezien we nog wat hikes wilden doen in de buurt van Tofino in het Pacific Rim National park, waren we weer bijtijds uit bed. We konden nog steeds niet ontbijten in het hotel, dus reden we maar weer even naar Tofino. Het tentje heette Tuff Beans en was hetzelfde als waar we gisteren hadden ontbeten. Amke weer een Creamcheese bagel en Jeroen ook hetzelfde als gisteren, maar nu ook de bagel variant ipv de Croissant. Ontbijt was binnen dus konden we terug naar het hotel om onze koffers te pakken. Uit onze hotel kamer kon je in het bos kijken en daar liep ook een wandelpaadje doorheen. Dus nadat we de auto weer gevuld hadden met onze koffers (worden ze nu echt elke dag zwaarder, of lijkt dat alleen maar zo?) zijn we even het paadje afgelopen. Dit bleek bij een meertje uit te komen waar het heel, heel rustig was. Alleen zat er een vrouw die volgens ons geen gewone sigaret aan het roken was, want ze praatte nogal vreemd. :)
De eerste stop die we gepland hadden was een hike van Schooners Cove van heen en weer 2 km. Het was helemaal door een dicht bos over vlonders die netjes waren onderhouden. Bij de ingang stond er een waarschuwing dat er een Cougar (Poema) in de buurt was, slik? Maar geen paniek; we hebben hem / haar niet gezien. Eenmaal aan het einde van de hike bleken we op het strand van Vancouver eiland te komen. We hebben nog nooit op een zover westelijk strand gelopen :). Uiteraard weer een paar mooie plaatjes gemaakt op de weg terug nog wat mooie grote bomen op de foto gezet. Stop 2 was een tocht door het plaatselijke regenwoud en deze bestond uit 2 delen. We hadden het eerste deel netjes gedaan en alle bordjes gelezen en waren weer wat wijzer. We hadden echter 1 vraag wanneer is een woud een regenwoud. Nou eigenlijk is het simpel als er heel, heel veel regen valt. :) En dat viel daar wel; gemiddeld 3 meter per jaar…..
Deel twee van de tocht bracht ons aan de andere kant van de weg het regenwoud in. Jeroen heeft nog geprobeerd vrienden te worden met de plaatselijke lokroep vogel (Deed ‘ie best goed :)), maar we hebben hem helaas niet gezien. We waren goed en wel aan het einde en gingen de laatste bocht in toen er plotseling een zwarte beer opdook voor ons…. Oeps!! Op nog geen 30 meter kwam de beer aangewandeld over het vlonder pad en bleef daar even staan om ons aan te staren. Onze adrenaline spiegel was inmiddels al aan het roken, maar we zijn toch maar heel rustig achteruit gelopen. Gelukkig ging de beer linksaf van ons vandaan. Toch nog even snel het foto toestel gepakt en geprobeerd een paar foto’s te maken. Helaas zijn ze niet erg scherp (zeer waarschijnlijk door de rokende adrenaline spiegel). Eenmaal terug in de auto hadden we alle twee het gevoel van VET, GAAF!!!! :)
Na dit avontuur besloten we maar de rit naar Victoria in te zetten. Het eerste gedeelte was over een slingerweg door de bergen heen en niet zo heel spannend. Wel het bord aan het begin van deze weg. “Check fuel level!” er was namelijk helemaal niks onderweg, alleen maar bomen en slingerpaadjes door de bergen :)
Rond 17:00 uur kwamen we aan in Victoria. We krijgen een beetje het gevoel dat onze vakantie aan het einde komt (wat ook zo is) want het is hier een drukte van jewelste. Kunnen we weer een beetje acclimatiseren na alle natuur en rust die we hebben gezien. Maar…. De vakantie is nog niet helemaal voorbij. Voor morgen staat er nog een whalewatch tour op het programma waarbij we in een zodiac boot de zee op gaan op zoek naar orca’s, dolfijnen enz.

• 24 September 2012 - 08:38

Kjille:

Wauw! Een echte beer op jullie pad. Nu kunnen jullie met een gerust hart naar huis. Want het hoort er natuurlijk wel een beetje bij. -))
    En wat zijn die bomen groot!
    Geniet nog maar extra van de laatste dagen!

• 24 September 2012 - 08:46

Arjan:

Jeroen, ik weet zeker, dat we allemaal die lokroep graag even willen horen als jullie weer terug zijn! =8-D
    En probeer die roep morgen ook eens op zee, ik heb gehoord dat ie ook werkt voor walvissen ()8-) dus dat kun je dan meteen even vaststellen.
    En dan die beer.... eh ja .... daar sta je dan ..... "Hallo, beer!" ....

• 24 September 2012 - 10:22

Arno:

He broertje (en Amke),

Ontzettend gaaf om te lezen wat jullie allemaal doen. Hoop op nog veel meer hike's voor jullie en nog veel plezier de laatste dagen.

Arno en Judith en kids natuurlijk

• 24 September 2012 - 10:22

Arno:

o ja, blijf die lokroep oefenen...ik heb nog wel een recept voor dat beest :-)

• 24 September 2012 - 10:45

Vonne:

Die ene foto, is dat een beer achter de boom of toch Jeroen :) ????
    Maar wat spannend, ik heb dat ook een keer gehad en heb toen heel hard, als de soldaatjes gaan marcheren,
    gezongen en daar schrok die beer heel erg van en was snel weg .

Dat is weer even wennen al die drukte van de stad.
    Veel plezier morgen met de zodiactrip.
    Liefs Vonne

• 24 September 2012 - 11:35

Ma Raus:

Nou, hoezo schijters?? Je weet even niet wat je doen moet zeker,
    Vonne ging zingen, maar je weet niet of jullie beer wel muzikaal was
    en zou blijven staan om te luisteren. Wat een ervaring!!
    Maar jullie hebben in je hele leven nog niet zoveel natuur gezien als
    nu, t's maar goed dat jullie weer een beetje in de drukte komen want
    je zou bang worden van het verkeer. Gaan jullie nu lopend naar je werk?
    We hopen dat jullie trip ook het gewenste resultaat oplevert wat beesten
    (vissen e.d.) Veel plezier Pa en Ma Raus

• 24 September 2012 - 11:37

(schoon-)papa En Mama:

Jullie hebben letterlijk en figuurlijk een echte "wilde" vakantie.
    Willen jullie woensdag wel terug naar huis, want in Vuren is het )iets) minder spannend hoor!
    Geniet nog maar extra van de laatste dagen. Kus.