Dag 18 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Victoria, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

24 September 2012 | Canada, Victoria

Victoria ochtend 8 graden
Victoria middag 20 graden
Zoals gisteren vermeld vandaag de spannende tocht op zee naar walvissen en orca’s met een snelle 2x 200pk zodiac. Maar ook vandaag weer eerst het ochtend ritueel van ontbijten. Dit kon gelukkig beneden in het hotel en we zaten dus alweer om 7:40 uur aan het ontbijt. En je raadt het al; voor Jeroen eieren met spek , toast en die vervelende aardappelen weer :) voor Amke dit keer havermout met allerlei spul erin :) (besjes, kokoscrunch, en nog meer) Maar Amke vond het heerlijk.
We waren mooi op tijd bij de haven om ons in te schrijven voor de whalewatch. Het meisje achter de balie vroeg nog of we met de dichte boot wilde met koffie en thee aan boord ipv met de zodiac die we geboekt hadden. Want “ het was nogal “ chilly” in de zodiac” zei ze. Chilly? Jeroen liep nog net niet in zijn t-shirt! Maar op het water is het natuurlijk altijd kouder. Maar nee, wij wilde toch met de zodiac. Toch maar even terug naar de hotel kamer (5 minuten) voor een extra shirtje en Amke had nog een mooie thermobroek bij haar voor onder de broek. We kregen trouwens ook nog water en winddichte overals aan (zie de foto’s). Heel charmant, maar wel nodig bleek later. Eenmaal op volle zee konden de remmen los en schoten we door het water, het was nog wel een beetje mistig maar dat zou wel optrekken zei Mark onze kapitein. Eerst maar even langs de westkust want daar worden de orca’s het meest gespot. Nou na een uur westkust nog geen orca of walvis gezien, wel een aantal op hol geslagen zee-leeuwen. Het leken net dolfijnen zoals ze uit het water sprongen. Was erg leuk om te zien.
Er waren nog 4 andere boten aan het varen, op zoek naar orca’s en onze kapitein ging maar eens over de radio vragen of de andere boten al iets gezien hadden. Helaas ook nog niets. Wij begonnen al een beetje aan ons water (koude water inmiddels ;-)) aan te voelen dat het vandaag wel eens gedaan kon zijn met ons geluk met spotten van wildlife. Terug in oostelijke richting weer over volle zee met een mooie boog, maar wederom helemaal niets, buiten zeemeeuwen en veel golven. Maar eens de hydrafoon gebruiken, daar kun je het geluid van walvissen mee opvangen als het niet te lawaaierig is onder water. Het bereik is maar 1 of 2 mijl. Hier ook niets, over de radio was het ook stil :(. Langzaamaan werd de weg terug naar de haven weer ingezet. We hadden stiekem nog een hele klein beetje hoop dat we op het allerlaatst misschien toch nog orca’s of walvissen tegen zouden komen. Maar het bleef helaas bij zeehonden, zeeleeuwen en meeuwen. Dus na 3 uur als een dolle over de oceaan gecrost te hebben geen orca en geen walvis :(. We waren dus een beetje teleurgesteld, maar daar kon niemand natuurlijk wat aan doen. Terug op de hotel kamer even wat opgewarmd, want we waren toch wel een beetje verkleumd.
Wat nu? Tijd voor koffie met iets lekkers. We hadden gelezen dat je op Cook street leuke tentjes had met dat soort dingen. Dat leek ons wel wat, dus dwars door Beacanhill park, met een beetje hulp van de navigatie op de telefoon, hadden we uiteindelijk Cook street gevonden (uurtje later inmiddels). Daar hadden we een leuk tentje gevonden, maar omdat de honger wat erger was geworden, hebben we er maar een lunch van gemaakt, met koffie en thee. Dit smaakte overigens heerlijk. Na de lunch hebben we een beetje door Victoria geslenterd, winkeltjes kijken enz al met al hebben we toch 7 km geslenterd volgens onze App. We kwamen langs het BC museum en dachten daar gaan we even naar binnen om te koekeloeren. Bleek dat ze daar een IMAX hadden met leuke documentaires. Diegene die wij wilde zien begon om 17:00 uur, dus we hadden nog een uurtje. Even de rugzakken naar het hotel gebracht, beetje water gehaald en weer terug naar het museum. Het was een vermakelijke documentaire over de Artic (noordpool). Een uurtje later was het alweer klaar en zijn we weer terug gelopen naar de hotelkamer (we zijn nog nooit zoveel op de hotelkamer geweest op deze vakantie). Tijd voor een glaasje wijn (hadden we nog staan). We hadden beide geen zin meer om naar een restaurant te gaan, blijkt dat ze in het hotel gewoon “In Room Dinner” hadden :) wat vervelend. Even het menu erbij en jawel gelukt, 2x een AURA burgen met frietjes en 1x cheescake lemon & Thym. Half uurtje later werd het netjes bezorgd. Dus dat hebben we heerlijk opgepeuzeld op de kamer. Amke is daarna nog even lekker in bad geweest (wat een vreselijk kleine badjes hebben ze in Canada!) en Jeroen heeft dit verslag in elkaar gezet. Dus toch weer veel gedaan vandaag. Morgen gaan we weer terug naar Vancouver voor onze laatste nacht in Canada. Daarna gaat het gewone leven weer beginnen. Maar gelukkig hoeven we pas maandag weer aan het werk. Morgen misschien nog een laatste verslagje van onze kant. Dus….. Wie weet tot morgen anders tot in Nederland.

• 25 September 2012 - 07:26

Brenda:

Geniet er nog maar lekker van!

• 25 September 2012 - 07:29

Kjille:

Jammer van de walvissen en orka's. Maar gelukkig hadden jullie die al gezien. En lekker crossen op het water heeft ook wel wat, toch?
    Nog een fijne dag, mocht er geen verslagje meer komen: alvast een hele goede terugvlucht!

• 25 September 2012 - 11:11

(schoon-) Papa En Mama:

Zeker jammer dat er geen orka's en walvissen te "spotten" waren (misschien een goede reden om weer eens terug te gaan??), maar genoeg ander wild gezien,toch. En echt geen beren vandaag?
    Geniet nog van de laatste uren op Canadees grondgebied en alvast een heel goede terugreis.
    Tot donderdag!
    Kus.

• 25 September 2012 - 11:13

Vonne:

Wat jammer dat jullie geen orka's, walvissen hebben gezien. Om nog maar wat zout in de wond te strooien,
    als je die beesten vanuit een zodiac ziet is dat veel spannender dan in die boot van (eer)gisteren.
    Maar jullie hebben toch wel heel veel wildlive gezien deze reis.
    Ik hoop dat jullie nog een verslag schrijven want dat wordt afkikken de rest van de week.
    Zoniet dan wens ik jullie nog een fijne laatste dag toe en een snelle terugreis
    Liefs Vonne

• 25 September 2012 - 23:44

Heidy:

Bedankt dat ik mee mocht lezen met jullie reisverslag. Ik denk dat jullie heel mooie dingen hebben beleefd, heel veel gezien hebben en eenmaal thuis de reis weer opnieuw beleven. Ik wens jullie een heel goede reis naar het natte Holland. De herfst is begonnen. X