dag 19 ..de laatste - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu dag 19 ..de laatste - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

dag 19 ..de laatste

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

25 September 2012 | Canada, Vancouver

Victoria 9 graden
Vancouver 20 graden
Vandaag stond de laatste autorit op het programma van Victoria naar Vancouver. Uiteraard hadden we daar niet zoveel zin in, omdat dit betekent dat de vakantie echt bijna afgelopen is. Aangezien we niets meer gepland hadden voor vandaag, hebben we lekker uit geslapen tot zeker 7:30 uur :) Beneden in het hotel maar weer een ontbijtje gescoord. Amke had “fruit & berries” gekozen. Nou dat heeft ze geweten toen het bord kwam lag er voor ongeveer 1,5 kilo aan fruit op :). Maar gelukkig is Jeroen nooit te beroerd om te helpen met borden leegmaken. :) Terug op de kamer hebben we de koffers ingepakt en zijn maar weer gaan uitchecken. We wilde de Ferry van 11:00 uur halen en er werd aangegeven dat je er uiterlijk een half uur van te voren aanwezig moest zijn. OM niet net zolas de vorige keer meer dan 2 uur te moeten wachten, zijn we om 9.45 uur gaan rijden. Het was ongeveer 30km van het hotel naar de ferry, zo’n 35 minuten rijden. Om 10.25 uur waren we bij de haven, dus we waren netjes op tijd.
De overtocht ging voorspoedig en de chocoladetaart met koffie/cappuccino erg lekker. :)
In Vancouver wilden we nog even langs een WalMart, een combinatie van een soort grote supermarkt, met een Ikea erin, een kledingwinkel, een electronica zaak, een apotheek, enz. Best groot dus! Na een uurtje rond geslenterd te hebben zijn we weer naar de auto gegaan en hebben het hotel opgezocht. Dit is hetzelfde hotel als waar we de eerste 3 nachten van onze vakantie hebben geslapen.
Daar hebben we even wat zooi alvast opgeruimd/weggegooid en alle verzamelde zeepjes en shampoo-tjes bij elkaar gezocht :) (we blijven Hollanders he! :)). Het worden zware koffers morgen…..
Rond een uurtje of 17:00 zijn we de stad maar even ingelopen om weer wat actiever te worden en voor onze laatste avond eten. We kwamen terecht bij Earls. Daar hadden we al 2x eerder gegeten en dat was erg goed (vooral de steaks). En nu dus ook weer, Amke aan de Belini en Jeroen aan het bier. Bij de eerste keer dat we bij Earls hebben gegeten, had Amke al verlekkerd naar de “Sticky Chcoclate cake with toffeesauce” zitten kijken, maar heeft zich telkens in kunnen houden. Maar aangezien het de laatste avond in Canada was, moest het er deze keer toch maar van komen. Maar omdat het veel te machtig klonk voor 1 persoon, hebben we maar weer gedeeld. En dat was maar goed ook, want het was best machtig. Maar lekker!! :)
Op weg terug naar het hotel even langs Starbucks voor een lekker bakkie koffie voor op de hotel kamer. En daar zijn we nu weer voor het schrijven van het laatste verslag van onze voortreffelijke vakantie. Morgen om 13:30 gaan we de auto inleveren en om 16:00 uur vetrekken we weer naar Nederland waar we als het goed is donderdagmorgen om 10.20 uur landen.
Terugkijkend op de vakantie hebben we nog wat leuke feitjes. We hebben in totaal:
3800 km gereden
ongeveer 110 km gehiked en gewandeld
14km gefietst
ruim 12km gekanoed
8 beren gezien
2 walvissen gespot
5 Bald Eagles gezien
heel veel zeehonden gezien
en als laatste we hebben 3 miljard 481 duizend en 612 naaldbomen gezien (het kunnen er ook nog meer geweest zijn :):))
Al met al was het een super vakantie en we hopen dat jullie het leuk vonden om onze verslagen te lezen. Wij vonden de reacties super, bedankt!!

Groetjes Amke & Jeroen

PS alle papa’s en mama’s tot donderdag :)

• 26 September 2012 - 06:50

Xander, Kjille, Lorijn En Lonneke:

Wij hebben zeker genoten van jullie verslagen. Het was heel leuk om te lezen en wij zijn enthousiast geworden over Canada. Dus wie weet!
    Goede reis terug en we bellen! X

• 26 September 2012 - 07:35

Brenda:

Erg leuk om bet iedere dag even de lezen. Ik zal het missen. Jullie prettige terug reis en tot snel in Vuren!

• 26 September 2012 - 09:57

ARNO:

Ik ging elke dag iets eerder naar beneden om jullie verhaal te lezen. Misschien moet jullie erinb Vuren gewoon mee door gaan (zie je ook katten , honden en kikkervisjes)

Goeie reis.

Groet,
    Arno

P.s wel een recept van die lokvogel meenemen :-)

• 26 September 2012 - 10:01

Pa En Ma Raus:

Ik heb gisteren tich keer geprobeerd te reageren, maar hij komt niet door
    nu probeer ik het op Pa z,n computer.
    Het was jammer dat jullie geen orka,s gezien hebben, het zou de kers
    op de taart zijn geweest, maar jullie hebben wel walvissen gezien, super
    en een ontmoeting met een beer, Wij hebben het een keer met olifanten
    gehad je blijft kijken en aan het eind heb je een onvoldaan gevoel
    Het wordt afkicken, want we hebben de reis zo meebeleefd, maar toch
    fijn dat jullie weer naar huis komen, hoewel jullie door die verslagen
    niet zo ver weg leken.
    We wensen jullie een goede terugvlucht, tot gauw Doei Pa en Ma

• 26 September 2012 - 10:03

(schoon-) Papa En Mama:

Het was elke dag weer een klein feestje, als we jullie verslag lazen, dus we hebben er zeker van genoten.
    Genieten jullie deze laatste dag nog maar en dan zien we jullie morgen. (is ook weer een feestje!!).
    Nogmaals een goede vlucht en tot morgen.
    Kus.

• 26 September 2012 - 12:18

Arjan, Anja En Renske.:

Nu moeten we weer een krant aanschaffen om wat interessants te lezen :-)
    Het was alsof we mee waren, alleen mochten wij dan wel uitslapen en werden we minder moe! 8)
    Maar we hebben ook dat ontbijt steeds gemist :-))
    Goeie vlucht!!

• 26 September 2012 - 17:56