Dag 7 ........Hiken - Reisverslag uit Banff, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 7 ........Hiken - Reisverslag uit Banff, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 7 ........Hiken

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

13 September 2012 | Canada, Banff

Banff; ochtend 3 graden
Banff; middag 20 graden
Vandaag geen lange rit op het programma, maar een lokaal dagje Banff. Uiteraard als eerste weer ontbijten. Deze keer was het bij de prijs inbegrepen en het viel niet tegen. Alleen was er alleen maar zoetigheid voor op brood (voor Amke niet erg, maar Jeroen miste toch wel zijn vlees). Rond 9 uur zijn we richting Mount Sulphur gereden voor de rit met de Gondola (een cabinelift) naar 2300 meter. We hadden ons goed aangekleed, want ook al scheen het zonnetje en was de lucht strakblauw, fris was het wel. Eenmaal boven was het weer een groot panorama gezicht over de omgeving, en in combinatie met die strak blauwe lucht en de felle zon weer erg mooi. De laatste 50 meter omhoog was met een trap, wat erg goed was voor de kuiten. Na ongeveer 100 foto’s  weer naar beneden. Eenmaal beneden hebben we de hoogste Starbucks van Canada (1538 mtr) gebruikt voor een bakje koffie en cappuccino. Even terug naar het hotel voor een ander set kleren, want het was inmiddels 17 graden. Daarnaast hebben we meteen ook even onze helikopter vlucht van zaterdag herbevestigd.
En toen was het zover…..Tijd om te hiken. We hadden gekozen voor de Jackson Canyon hike + inkt pots hike. De Jackson hike had twee grote watervallen langs een berg meertje, wat erg indrukwekkend was. De hike ging over in de inkt pots hike. Dit was een gemiddelde hike volgens de beschrijving. Nou…. wij vonden deze toch best pittig . Er zaten aardig steile stukken tussen, waarbij je wel over een pad liep, maar dit was niet een mooi geasfalteerd paadje. En echt midden door de bossen, maar gelukkig zijn we daar geen beren tegen gekomen. Van een afstandje willen we ze wel zien, maar om ze nou tijdens zijn wandeling tegen te komen……
Eenmaal aangekomen bij de inkt pots waren we 3 uur verder, hadden bijna 6 km afgelegd, 300 meter in hoogte gewonnen en in totaal 925 meter op en neer gegaan. Maar ja, wat zijn nu de inkt pots? Dit zijn allemaal verschillende waterpoelen met verschillende kleuren (van lichtblauw tot groen-blauw en heel lichtblauw). Hier borrelt het water uit de grond omhoog en omdat dat niet altijd even snel gaat krijgen deze poelen allemaal een ander kleur. Het water was trouwens kraak helder en ijskoud . Daar hebben we op een bankje even genoten van een appeltje en de omgeving en vervolgens de terugweg weer aanvaard. Terug ging wel iets sneller omdat er minder foto’s gemaakt zijn. 
Al met al hebben we toch bijna 12 km gehiked en dat voelen de beentjes best. Terug in Banff hebben we even snel een wasje gedraaid en is Amke nog even lekker in een hot-tub van 40 graden gaan liggen. Jeroen had intussen en restaurant uit gezocht in het boekje waar we vervolgens heerlijk gegeten hebben. Morgen is de planning om Lake Louise te bezoeken evenals Lake Moraine en ook nog de Takakkaw falls. We eindigen morgen aan Lake Emerald waar ook onze lodge is. We hebben daar geen internet dus voor de volgende verslagen moeten jullie even geduld hebben.
Tot over 2 dagen!

• 14 September 2012 - 23:07

Yvonne:

Hoi, Amke en Jeroen,
    Net terug van m'n vakantie op de Azoren, maar kon niet wachten om jullie verslagen te lezen.
    Wat een prachtige foto's en wat 'n zin heb ik om die reis nogmaals te maken, vooral toen ik die foto's van Revelstoke park zag.
    En dan nu in Banf en Jasper N.P daar is het ook zo allemachtig prachtig.
    Maar wat is het al koud daar brrr
    En die takke waterval kan ik me ook nog wel herrinneren.
    Ik kon die namen nooit onthouden dus gaf ik ze maar bijnamen.
    Het is nu 14 sept 23.15 en ik kan niet wachten op het volgende verslag.
    Oja drink ook maar een coctail op mij.
    Liefs Vonne
    P.S. pas op voor de beren!!!!!!!

• 15 September 2012 - 20:27

Jola Bel:

Wat een leuke verslagen en prachtige foto's! Geniet ervan.
    We zijn helemaal geinspireerd. Volgens mij moeten we ook daar naar toe...
    Liefs John en Jola