Dag 6..... sneeuw! - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 6..... sneeuw! - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 6..... sneeuw!

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

12 September 2012 | Canada, Revelstoke

Revelstoke 6 graden
Mount Revelstoke 4 graden
Banff 17 graden

Vandaag weer op tijd uit de veren want we hadden weer een volle dag met 295km door 3 nationale parken voor de boeg. Maar voordat we aan die reis begonnen zijn we eerst het nationale park van Revelstoke in gegaan met een mooie rit naar de top van Mount Revelstoke. De man bij de ingang van het park vertelde dat het de dag ervoor op de top van de berg gesneeuwd had en dat er een mooi laagje sneeuw lag. Vanaf toen is de grijns bij Jeroen niet meer van zijn gezicht af geweest. :-)
Het was een prachtige rit naar boven met enkele uitzichtpunten die echt “Kodak-momentjes” waren. We waren er al om 9:15 uur, dus het was lekker rustig. Eenmaal boven gekomen, lag er inderdaad sneeuw! Het laatste stukje mochten we niet met de auto omhoog en kon je kiezen om met een busje verder omhoog te gaan of om te gaan lopen. Uiteraard (….) kozen wij voor de wandeling en hebben we de laatste kilometer over een mooi paadje naar boven gehiked. Helemaal boven (en onderweg naar boven ook) hebben we prachtige foto’s kunnen maken met de zon en de sneeuw. Het was in een woord super!! Op de top hebben we nog een paar kleine wandelingetjes gemaakt voordat we weer naar beneden moesten.
Rond 11:30 de weg naar beneden ingezet op weg naar Banff. De rit was grotendeels te vergelijken met gisteren; prachtige landschappen en vergezichten. Ongeveer halverwege gingen we van Pacific time naar Mountain time en was het dus plotseling geen 13:15 maar 14:15 uur :-). Rond 17:00 uur arriveerde we in Banff. Dit is een klassiek skioord stadje /dorpje met veel winkeltjes en een soort mainstreet waarin van alles te beleven is. Eerste even langs de tourist info voor de mogelijke wandelingen en Park Pas voor morgen. Vervolgens in een zijstraatje een gezellig “ Eat & Kitchen” gevonden en daar overheerlijk gegeten. En eindelijk heeft Amke haar cocktail op. Lekker! :-)
Nu nog even op de kamer nagenieten met een bakje koffie en thee en een brownie van Stabucks. Morgen gaan we in ieder geval met de Gondola om hoog de berg op, wat vast weer prachtige uitzichten op zal leveren. Tot morgen!

PS: nu alvast sorry voor alle foto’s die bekeken moeten worden als we weer thuis zijn… ;-)

• 13 September 2012 - 13:04

Kjille:

Wat een prachtige foto's zeg! Volgens mij vermaken julle je wel.
    Lorijn en Lonneke zijn wel jaloers op de sneeuw die jullie hebben gezien. Die willen hier ook sneeuw.

En raar zeker als je opeens in een andere tijdszone zit?

• 13 September 2012 - 17:11

(schoon-)papa En Mama:

Wat een geweldige reis maken jullie en wat een genot om het reisverslag te lezen. We zijn nog maar net thuis, maar door jullie verhaal begint het alweer te kriebelen!
    Heel veel plezier! Kus.