Dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

08 September 2012 | Canada, Vancouver

Vancouver 28 graden
04:30 klaar wakker :). Doezelen tot 5, telefoon gepakt filmpje gekeken. Toch maar douchen en naar buiten. 7:30 in de lift naar beneden. Best rustig op straat. Wat gaan we doen? Een Starbucks zoeken toch wel tijd voor een koffie met iets te eten erbij. 07:45 Strarbucks gevonden recht voor de eerste bezienswaardigheid van Vancouver de “Stoomklok”, wat best grappig om te zien. Alleen zou deze elk kwartier moeten fluiten, maar daar hebben we niets van gemerkt. Op naar de “lookout” voor een 360 graden view over Vancouver op 169 mtr. Inderdaad een erg mooi uitzicht over Vancouver en omstreken. We gaan nog proberen om daar vanavond ook terug te gaan met zonsondergang (met een beetje geluk). Volgende stop is Stanley Park, grootste stadspark van Noord Amerika. Leuk gewandeld langs de haven vol met boten uiteraard, maar ook watervliegtuigjes. Eindelijk in het Park aan gekomen wilde we fietsen huren. Blijkt dat we die in de stad moeste huren, dus zijn we maar weer een stukje terug gelopen. :). Maar het was de moeite waard! We hebben 3 uur rond gecrossed in het park met wat vervelende heuveltjes waar je best moe van werd. Puur genieten val al het moois, bomen zo groot!!! Totempalen in prachtige kleuren, vergezichten. Fietsten weer terug gebracht en even gelunched in de haven en maar weer verder met wandelen door de stad. Langs Gastown en Chinatown, wat opvalt is dat het allemaal erg schoon is hier. Op weg terug naar het hotel horen we dat er in het stadion een football wedstrijd gaande is, maar helaas zijn er geen kaartjes meer. Dan maar even op de hotelkamer uitrusten en reisverslag schrijven.

Later meer… Nu eerst maar even een lange broek aan en weer de stad in om ergens iets te eten. Misschien wel met een lekker cocktail voor Amke en uiteraard een biertje voor Jeroen. :)

• 09 September 2012 - 20:33

Kjille:

En hoe was de cocktail??
    Volgens mij vermaken jullie je wel! Leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken!