Dag 4 - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

10 September 2012 | Canada, Harrison Hot Springs

Vancouver 17 graden, licht bewolkt
Grouse Mountain 4 graden en vooral mistig
Harrison Hot Spring 15 graden, bewolkt
Vandaag stond de rit van Vancouver naar Harrison Hot Springs op het programma.
Vroeg eruit (6 uur) en de koffers ingepakt. Weer even ontbijt gedaan bij Tim Hortens (is erg lekker). Terug naar het hotel en uitgecheckt. Voordat we naar Harrison reden zijn we eerst langs Grouse Mountain gereden in Vancouver noord. Met de grote gondel omhoog naar 1200 meter. Jemig, wat was het koud daar! 4 graden met mist en een lekker windje erbij….
Daar hebben we onze eerste Grizzly gezien (wel in gevangenschap, maar toch….), beetje rond gelopen, foto’s gemaakt en nog meer rond gelopen.
Eenmaal weer beneden zijn we op weg gegaan naar Harrison Hot Spring. Leuke rit van ongeveer 140 km. Cruise control op 100 en gaan. Onderweg hebben we nog een heerlijk broodje gegeten bij Subway.
Ingecheckt en de wandelschoenen aangedaan. Onze eerste echte Hike ervaring opgedaan. Het pad was nauwelijks te onderscheiden maar na ongeveer een kilometer te hebben geklauterd, leek het ons toch verstandiger om terug te gaan. Het was wel erg mooi zo tussen de bomen en overal mos; op de bomen, struiken, rosten en zelfs op de enkele lantaarnpaal die er stond.
Terug in het hotel de zwembroek/ bikini aangedaan en de heetwater baden in gegaan (het heet niet voor niets Harrison Hot Springs ). Klein uurtje heerlijk ontspannen in loei heet water, doet de beentjes goed.
Morgen wacht ons een lange autorit van ongeveer 450 km. We willen ook nog even langs Hells Gate rijden. We laten weten hoe het gegaan is.

• 11 September 2012 - 08:01

Lorijn:

Zo hee, dat is een grote beer! Moesten jullie heel hard wegrennen? Kus van Lorijn

• 11 September 2012 - 08:03

Kjille:

En hoe deden de schoenen het bij het hiken? Warme voetjes gekregen?
    Succes met de eerste lange autorit!

• 11 September 2012 - 08:33

Arjan:

"Cruise control op 100 en gaan." eh ze doen toch aan "Miles" in Canada?? Dat gaat net zo hard als een Nokia :D
    Ik ben echt heel benieuwd wat Hells Gate is!

• 11 September 2012 - 16:03

Amke & Jeroen :

Hee Lorijn, we hoefden gelukkig niet hard weg ge rennen voor de beer, want die zat achter een hek. misschien gaan we ze nog wel ergens in een bos zien, maar dan hoop ik niet van zo dichtbij! Kus terug!

• 11 September 2012 - 16:05

Amke & Jeroen :

De schoenen doen het heel erg goed ! Koude voeten krijgen we zeker niet. Zelfs ik niet. :-)
    En Arjan, ze hebben gewoon kilometers hier, dus de cruisecontrol kon op 100. En anders hadden we in ieder geval lekker door gereden! :-)