Dag 5 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

11 September 2012 | Canada, Revelstoke

Harrison Hot Spring 12 graden
Hells Gate 14 graden
Revelstoke 10 graden
Vannacht lekker geslapen en het ontbijt buffet was erg goed. Waarschijnlijk hadden we apart voor het ontbijt moeten betalen, ($16,95 pp), maar we deden net of we gek waren en zijn na het ontbijt gewoon weg gelopen. Er is nooit naar ons kamernummer gevraagd en we werden ook niet tegen gehouden.
En als echte Hollanders hebben we ook nog maar een muffin meegenomen voor onderweg. :)
Met de volle maag konden we dus lekker op pad voor onze lange rit. Maar eerst langs Hells Gate, een kleine rit van ongeveer 100 km (wel een beetje de verkeerde kant op). De rit er heen was leuk en gevarieerd. Hells gate is een vernauwing in de berg rivier genaamd Frasier, waar het water met een rotvaart doorheen raast met meer de 20km/h. Al met al een aardig staaltje natuurgeweld. Er was brug over het water gemaakt, waar je over heen kon. Wel een beetje wiebelige brug! :)
Mooie foto’s kunnen maken waarop hopelijk een beetje te zien is hoe hard het water stroomde en hoe nietig je dan als mens bent….
Na een bak koffie weer in de auto voor de 460 km lange rit naar Revelstoke. Het was een erg mooie rit langs en door de bergen met verschillende landschappen, op en neer, hard en zacht door pittoreske meer-dorpjes. In het plaatsje Merrit zijn we gestopt om te tanken (wat zuipt die auto! :)) en een broodje bij subway uiteraard. Uiteindelijk 6 uur later komen we aan in Revelstoke. Een echt wintersport hotelletjes met uitzicht op de besneeuwde toppen. Al met al niet zoveel spannends te vertellen maar wel een lange dag. Morgen gaan we de reis vervolgen naar Banff waar we twee nachten zullen verblijven. Deze rit zal ons door 3 verschillende nationale parken leiden. Zeer waarschijnlijk stoppen we even voor een mooie wandeling.
En…… dan zijn we een uurtje dichter bij jullie in de buurt! :)