Dag 13... lange rit - Reisverslag uit Whistler, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 13... lange rit - Reisverslag uit Whistler, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 13... lange rit

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

19 September 2012 | Canada, Whistler

Alpine Meadows resort / Clearwater ochtend 5 graden
Whistler 27 graden
Vanmorgen hebben we uitgeslapen; we gingen pas om 7.15 uur uit bed. :) Na wederom een goed ontbijt zijn we op weg gegaan voor onze lange autorit; iets meer dan 400 km. Nu zou dat in Nederland ook ongeveer 4 uur rijden betekenen. Helaas werkt dat hier niet zo; we hebben er 8 uur over gedaan, waarvan we daadwerkelijk 7 uur hebben gereden. Maar dan hebben we ook wel over mooie steile en vooral bochtige bergweggetjes gereden. In het beginstuk zijn we zelfs nog een bruine beer tegengekomen, maar die rende hard weg de bosjes in, dus helaas geen foto’s hiervan.
Het landschap was weer heel divers; van bergen vol met bomen naar een troosteloos, bijna woestijnachtig landschap (waarvan wij zeker zijn dat het % zelfmoorden veel hoger ligt dan het landelijk gemiddelde), naar weer een heel mooi landschap met blauwe meren, groene dennenbomen en herfst-gekleurde loofbomen.
Onderweg zijn we in Kampsloop gestopt bij Tim Horton’s voor koffie met een muffin. Deze smaakte weer erg goed. Vonne bedankt voor de tip! Een paar uurtjes later hadden we weer trek en zijn we in het plaatsje Lillooet een supermarkt binnen gegaan en hebben daar wat lekkere dingetjes gekocht.
Bij het Tourist Information Center naar binnen om te plassen en uit beleefdheid toch ook maar gevraagd of er nog iets te doen was op weg naar Whistler. Het meisje achter de balie vertelde dat er ene paar mooie meren in de buurt waren die zeker de moeite waard waren om te gaan bekijken.
Onderweg kwamen we ook nog een heel mooi meer tegen waar we gestopt zijn. Bij dit meer lagen heel veel boomstammen in het water en Amke kon het weer niet laten om over 1 lange boomstam die half in het water lag, te gaan lopen. Maar ja…. Je moet ook nog terug en aangezien de boomstam steeds smaller werd, werd dat toch een kleine uitdaging. Jeroen zat klaar met het fototoestel en zelfs een meneer langs de kant wilde zijn camera gaan pakken voor als Amke in het water zou vallen…..
Maar uiteraard is het goed gekomen en is ze weer droog in de auto kunnen stappen.
Verderop was het Joffre lake, wat volgens het meisje van het Tourist Information Centrum “breathtaking” was. Mooi was het zeker, maar aangezien we dit stukje nog kunnen typen, viel het “breathtaking” wel mee.:-) Dus zijn we na een paar foto’s te hebben gemaakt maar weer in de auto gestapt en verder gereden naar Wisthler.
Nadat we de koffers in de hotelkamer hadden gegooid en ons hadden omgekleed, zijn we het stadje ingelopen. Wat een leuke plaats is dit!! Allemaal leuke restaurantjes, barretjes en winkeltjes. We hebben weer heerlijk gegeten en het meisje dat ons bediende vertelde dat het hier ’s winters heel erg druk is omdat het 1 van de grootste skigebieden van Noord-Amerika is. Dat hoefde ze maar 1x te zeggen om ons enthousiast te maken voor een wintersport hierheen (we hebben net al even stiekem op internet gekeken naar de prijzen….) Na het eten hebben we nog even een rondje door het centrum gelopen en hebben onszelf ingebeeld hoe het hier zou zijn als er een meter sneeuw lag….. Heeeeel erg leuk! :)
Nu lekker op de hotelkamer relaxen en dan gaan we morgen op weg naar Parksville op Vancouver Island.

• 20 September 2012 - 07:06

Kjille:

Wie weet hebben jullie geluk en valt er opeens heeeeeel veeeeel sneeuw. -)
    Of je gaat gewoon nog een keertje terug in de winter. Is ook wel een goed idee, toch?

• 20 September 2012 - 07:15

Amke & Jeroen :

Die sneeuw gaat er niet komen, want het was hier 27 graden toen we aankwamen....
    Maar een keertje in de winter terug gaan is zeker een heeeeel goed idee! :-)

• 20 September 2012 - 08:16

Marcel:

Uit ervaring weet ik dat je nooit spijt krijgt van skiën in deze Canada of USA, de sneeuw is fantastisch. Ik lees overigens wel heel vaak eten en drinken. Maar goed dat je ook veel actieve dingen doet, anders had je voor Jeroen een extra stoel terug moeten boeken........ Ziet er allemaal fantastisch uit, veel plezier nog.

• 20 September 2012 - 08:56

(schoon-)pa En Ma:

We hebben het al weer door: het wordt weer een keer Canada, maar dan in de winter!
    De foto's zijn nu al geweldig, maar met sneeuw zullen ze zeker zo mooi, of misschien nog wel mooier zijn.
    Maar minder gevarieerd, want wat een verschillen in het landschap. Jullie hebben vast de vakantie van je leven.
    Veel plezier. Kus.

• 20 September 2012 - 12:12

Vonne:

Het ziet er weer GEWELDIG uit.
    En met de olympische spelen in Vancouver,waren toen de skiwedstrijden niet in Wisthler?
    Het ligt toch niet zo ver (150km) van Vancouver.
    En als jullie naar Vancouver gaan Island van welke plaats gaan jullie dan met de boot?
    En is jullie oploskoffie al op of iis de koffie sterk genoeg?
    Huge hug Vonne

• 20 September 2012 - 19:58

Ma Raus:

Goed van jou Amke, dat je de fotografen mooi voor
    schut liet staan door droog over te komen.
    Ik heb begrepen dat het héél veel overwerken wordt
    om jullie plannen waar te maken.
    Geniet nog maar goed, weant het schiet op.
    groetjes Pa en Ma

• 21 September 2012 - 06:56

Amke & Jeroen :

Vonne, de koffie is prima. Jeroen heeft nog niet 1 zakje oploskoffie gebruikt. En Amke heeft nog nooit zoveel zwarte thee met melk gedronken. :-)