Dag 14 - Reisverslag uit Parksville, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Parksville, Canada van Amke & Jeroen - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Amke & Jeroen

20 September 2012 | Canada, Parksville

Whistler, 8 graden
Parksville, 25 graden
Gisteravond waren we zo enthousiast over Whistler, dat we vandaag zeker weten nog even het dorp in wilden gaan. Maar eerst even bellen met Yelcka, want zij is jarig vandaag! Gefeliciteerd!
We zijn eerst Whistler ingelopen voor een ontbijt. Wel apart dat je hier gebakken aardappels bij het ontbijt krijgt…. Maar goed, dan zit je wel vol voor een hele tijd.
Na het ontbijt zijn we terug gelopen naar het hotel om tanden te poesten en uit te checken. Daarna met de auto naar een (uiteraard gratis) parkeerplaats in het dorp. In Whistler hebben zich 2,5 jaar geleden een groot deel van de Olympische Spelen afgespeeld en wij wilden daar iets meer van zien. In het dorp zelf was de Olympic Plaza waar ook DE ringen van de Olympische spelen te zien waren. Ook hing er een plakkaat met alle medaillewinnaars, maar helaas konden we Nicolien Sauerbrei er niet op vinden.
Na nog een rondje door het dorp hebben we koffie gehaald bij Starbucks en zijn weer terug gelopen naar de auto en gingen we op weg naar de ferry voor de overtocht naar Vancouver Island.
Om 12.30 uur kwamen we bij de ferry aan en de volgende ferry zou om 12.50 uur vertrekken. Helaas was deze al vol en moesten we tot 15.10 uur wachten….. Misschien hadden we van te voren beter even kunnen kijken hoe laat de ferry zou gaan…. :) Maar hier hebben we van geleerd en voor de terugweg en hebben we alvast gekeken hoe laat de ferry terug gaat naar Vancouver.
Na een tijd wachten mochten we dan toch de ferry op en binnen 1,5 uur waren we op Vancouver Island.
Hier moesten we nog 30 km rijden naar het hotel. De vrouw bij de balie van het hotel zei al dat we een mooie kamer hadden, maar dat is natuurlijk altijd afwachten. Maar ze had gelijk, wat een hotelkamer! Of eigenlijk is het meer een appartement met een keuken, kamer en aparte slaapkamer en badkamer. En een mooi uitzicht!!! Het is gewoon jammer dat we hier maar 1 nacht blijven.
We hadden niet echt zin meer om ergens te gaan eten omdat we graag gewoon in de hotelkamer wilden blijven, maar er moet toch gegeten worden en de roomservice was best duur. Dus zijn we toch maar even in de auto gestapt en hebben we bij Pizzahut iets te eten gehaald en bij de Liquor store een fles wijn gehaald. En dit hebben we lekker op de hotelkamer opgegeten en gedronken.
Ook hebben we alvast wat broodjes, eieren en spek gehaald voor morgenvroeg om zelf op de hotelkamer een ontbijtje te maken. Nu zitten we hier op de bank met een wijntje en een muziekje op de achtergond. Genieten!!
Morgen staat de rit naar Tofino op de planning.
Tot morgen en proost!

• 21 September 2012 - 07:11

Brenda:

Proost! Geniet ervan.

• 21 September 2012 - 14:01

Vonne:

He, dat huis wat jullie uitgezocht hebben , die heeft vast wel een logeerkamer, kan ik fijn heel vaak komen logeren!!!!
    Morgen naar Tofino,veel plezier daar,
    liefs Vonne

• 21 September 2012 - 15:43

Ma Raus:

Wat Jeroen op zijn bordje heeft staat volgens mij niet op
    de lijngegevens en ik lees niet veel meer over hike's
    dus dat wordt thuis lopen. Leuk om alles van de Olympische
    Winterspelen in het echt te zien. Een geweldig huis hebben
    jullie uitgezocht, maar die hotelkamer(suite ) mag er ook zijn.
    groetjes Ma